Om Föreningen

Föreningen bildades 1920 och har haft lite olika namn, bl.a. Frostbrunnsdalens Naturskyddsförening och Tunabygdens Naturskyddsförening. 100-årsdagen firades inte p g a Covid-19-pandemin.

Vi är en av flera hundra kretsar i Naturskyddsföreningen Sverige och delar dess värdegrund. Vi arbetar ideellt med alla frågor som rör natur och miljö – alla som är intresserade av detta är välkomna som medlemmar.
Man blir automatiskt medlem hos oss genom medlemskap i Naturskyddsföreningen Sverige.

Vill du bli medlem kan du antingen höra av dig till någon i styrelsen så skickar vi en värvarfolder, eller på webben www.naturskyddsforeningen.se.

Som medlem får du bland annat tidningen Sveriges Natur som utkommer med sex nummer per år. Den håller dig ständigt uppdaterad om det mesta som händer på natur- och miljöområdet.

Vi ser gärna att många är med och hjälper till med de aktiviteter vi genomför. Är du intresserad så hör av dig till någon i styrelsen.