Måndag den 2 september öppnar nya högskolecampus i Borlänge.

Välkommen som student i Borlänge!

Vi hoppas du kommer att trivas! Vi förstår att studierna måste komma i första hand, men för att må bra har även fritidsaktiviteter sin plats.

För dig som är intresserad av miljö-, natur- och klimatfrågor erbjuder vi i Naturskyddsföreningen i Borlänge både exkursioner, föreläsningar, studiecirklar och utvecklande föreningsarbete tillsammans med andra som bryr sig. Vi lever på en planet där människans framfart äventyrar både vår och naturens framtid.

Vi har en aktiv skogsgrupp och en relativt nystartad vattengrupp. Du kan också spara både pengar och miljö genom att gå på våra klädbytardagar vår och höst. Våra egna lokala aktiviteter finner du i Aktivitetskalendern här på vår hemsida.

Vi vill samarbeta med både dig och med Högskolans lärare.

Kontakta oss på borlange@naturskyddsforeningen.se

Bli gärna medlem i Naturskyddsföreningen. Planeten behöver dig!

Utöver ditt värdefulla stöd ger ett medlemskap dig tillgång till gratis aktiviteter, vår medlemstidning Sveriges Natur, rabatt på tågresor med SJ och mycket mer. Du blir då även automatiskt medlem i den lokala kretsen.

För dig under 25 kan vi förmedla kontakt med Fältbiologerna, som är vår ungdomsorganisation. Där är medlemskapet gratis.