Trevligt Höstlov

Vandring och korvgrillning med Fältbiologerna

I år deltar vi tillsammans med Fältbiologerna med en aktivitet under höstlovet:

Vad:

Är du intresserad av miljöfrågor eller att vara ute i naturen? Vill du veta mer om hur du kan göra skillnad och samtidigt ha kul med andra unga? Då är det här en perfekt aktivitet för dig. Vi vandrar några kilometer i fin natur, grillar korv ihop och informerar om möjligheten att engagera sig i Fältbiologerna. Vandringen går på skogsstigar i Sjöbergets naturreservat. Ta med dig vattenflaska och kläder efter väder. Arrangören står för korv (vegetarisk) och fika.

Var kommer vi vara:

Vi samlas kl 13 utanför Kvarnsvedens skola, vid skolbusshållplatsen nära korsningen mellan Fabriksgatan och Gamla Fabriksgatan. Sedan går vi gemensamt till Sjöbergets naturreservat.

När:

Måndag 30 oktober, kl 13-16.

För dig som är:

Vi riktar oss främst till ungdomar från mellanstadiet till gymnasiet. Men alla skolungdomar från 6 år och uppåt är välkomna.

Max antal deltagare:

15 st

Arrangör:

Aktiviteten anordnas av Fältbiologerna och Naturskyddsföreningen. Fältbiologerna är Naturskyddsföreningens fristående ungdomsförbund, och Sveriges största miljöorganisation för unga. Studiefrämjandet är medarrangör.

Kontaktperson:

Malte Lindberg

E-post:

malte.lindberg1@hotmail.com

Hur man anmäler sig:

Mejla till Malte Lindberg. Ange namn, ålder, kontaktuppgift till anhörig (exempelvis förälder) och eventuell specialkost.

Läs mera om Fältbiologerna genom att klicka på denna länken!