Årsmöte och föredrag om solenergi

Måndagen den 13/3 höll Naturskyddsföreningens Borlängekrets sitt årsmöte på Matjes Emils Gård under ordförandeskap av Anders Lidén. Sedan föregående årsmöte har kretsen haft en hög aktivitet och en god medlemstillströmning.

Ett trettiotal medlemmar deltog med engagemang i både formaliteter och diskussioner. Antalet styrelseledamöter utökades till nio, varav tre är nya för den här mandatperioden. Ordförande för kretsen blir under ytterligare ett år Börje Eriksson. Verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkning samt verksamhetsplanen för 2023 godkändes och kommer att ligga på Borlängekretsens hemsida, liksom årsmötesprotokollet när det är justerat. Under 2023 satsar vi fortsatt på opinionsbildning, utbildning(föreläsningar), exkursioner, skydd av natur i alla former och även samverkan med andra för skydd av natur, miljö och klimat.

Mötet avslutades med ett fascinerade föredrag om solenergi, både solel och solvärme, och dess fördelar och nackdelar. Ett stort tack till den framstående experten Klaus Lorenz!