Välkommen på årsmöte 2020!

Välkommen på årsmöte torsdag den 20 februari kl. 18:00 på Gammelgården

På årsmötet tar vi beslut om vilka som ska sitta i styrelsen och vilka aktiviteter vi ska utföra under året. Förslag på styrelse presenteras på årsmötet. Årsmöteshandlingar finns på vår hemsida borlange.naturskyddsforeningen.se under fliken ”om föreningen/årsmöteshandlingar”. Om du inte har möjlighet att nå hemsidan är du välkommen att kontakta ordförande för att få hjälp. Kontakt ordförande: 073-677 24 44. Alla medlemmar är välkomna oavsett ålder och erfarenhet av möten. Du är viktig för vår förening. Vi bjuder på kaffe och smörgås.

Tillståndet för miljön idag är riktigt allvarligt. För att människor i hela världen ska må bra måste naturen bli friskare. Friska ekosystem är en förutsättning för allt liv på planeten. Men våra skogar mår inte bra. Skogar fulla av liv försvinner i en allt snabbare takt när de avverkas och ersätts med artfattiga trädplanteringar. Förödelsen som klimatförändringarna för med sig blir allt tydligare världen över, med skogsbränder, torka, orkaner och människor på flykt. Nu pågår en kamp mot klockan – om vi ska undvika verkligt katastrofala klimatförändringar så måste överkonsumtionen och köttkonsumtionen drastiskt minska, regnskogen måste sluta avverkas och användningen av fossila bränslen upphöra helt. Det bästa sättet att stå upp för naturen, miljön och klimatet är att engagera sig lokalt och organisera sig.

För att driva vår förening behöver vi som demokratisk organisation en styrelse. I arbetet med att ta fram en styrelse behöver valberedningen hjälp från er medlemmar. Nominera de personer du tycker skulle passa i Naturskyddsföreningen Borlänges krets-styrelse. Om du själv är intresserad av en post är du välkommen att kontakta valberedningen med ditt intresse. Beslut om vilka som slutligen får plats i styrelsen tas av årsmötet. Som styrelse medlem får du möjlighet att driva miljöfrågor du brinner för, ta del av och svara på remisser som inkommer till föreningen och en chans att göra skillnad. Särskilda
poster vi söker är Ordförande och Kassör. Men vi söker även ledamöter både ordinarie och suppleanter.

Du är välkommen att kontakta valberedningen med frågor och nomineringar.
Marie Nordh Hagberg: nordhina@gmail.com eller 073-714 59 94
Göran Rönning: goran.ronning@gmail.com

För att vi ska kunna utvecklas som förening är det viktigt att våra medlemmar aktivt är med och påverkar vår verksamhet. Ifall du har någon idé på hur vi t.ex. kan bli en bättre förening eller vad vi borde anordna för aktiviteter kan du skriva en motion till årsmötet och skicka den till borlange@naturskyddsforeningen.se senast 13 februari.

Carl Delbom