Så tycker partierna i Borlänge kommun

Naturskyddsföreningen i Borlänge och Falun har gjort en enkät med nio frågor kring miljö och klimat som vi skickat till partierna som sitter i fullmäktige i respektive kommun, då vi vill uppmärksamma miljö -och klimatfrågorna inför valet. Vi anser att kommunen har en viktig roll för det nödvändiga omställningsarbetet mot ett hållbart samhälle. Med en ökad kunskap om var partierna står inom olika miljöområden får väljarna lättare att ta ställning.

Frågorna är skickade via e-post till Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Omsorg för alla, Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet. Enkäten skickades ut den 22 juni med påminnelser 16 juli och 17 augusti. Svar har inte kommit från Omsorg för alla, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet. Om du har funderingar kring frågorna kontakta då Kristina Homman, fam.homman@tele2.se eller Jan -Olof Blomberg, 22 52 47 eller 0733 205 549. Svaren på frågorna ansvarar respektive parti för, kontaktuppgift finns i svarssammanställningen. Svaren är återgivna så som de skrivits av partierna, endast stavfel har rättats.

Frågor och svar på enkäten.

Enkäten som skickades till partierna såg ut så här.

One thought on “Så tycker partierna i Borlänge kommun

1. Som gruppledare för Vänsterpartiet beklagar jag att vi/jag inte har svarat på frågorna. ”Att gör-listan” har varit alldeles för lång och det har helt glömts bort.
    Kontakta gärna mig för frågor på tel. 073-688 3614